Jedno z pierwszych pytań, które pojawia się w głowach początkujących przedsiębiorców internetowych to : jak sprawić, by mój sklep internetowy był widoczny na rynku, o tak ogromnej konkurencji? Nic dziwnego, gdyż wpisując w wyszukiwarce interesującą nas frazę, rzecz lub usługę, możemy liczyć na ilość wyników wahającą się od kilkuset tysięcy do kilkunastu milionów. Dla zobrazowania, wpisując w wyszukiwarkę ‘’ sklep z koszulkami ‘’ , ukazuje nam się ponad 55 milionów wyświetleń. Jak więc zaistnieć na rynku e-commerce i uczynić naszą działalność internetową widoczną dla potencjalnych klientów?

W tym miejscu naprzeciw wychodzi nam możliwość pozycjonowania strony sklepu internetowego. Jest to nic innego jak prowadzenie szeregu działań, mających na celu podniesienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, są to między innymi :

  • Optymalizacja strony internetowej
  • Dobór odpowiednich słów/fraz kluczowych
  • Tworzenie mapy strony internetowej
  • Uzyskanie wartościowych linków
  • Analityka internetowa

Czym zajmują się agencje SEO?

Aktualnie na rynku można znaleźć wiele tzw. agencji SEO, które specjalizują się w zwiększaniu pozycji strony sklepu internetowego. Ich usługi, w zależności od firmy, obejmują najważniejsze działania, przede wszystkim te, które zostały wymienione powyżej, pozwalające na osiągnięcie celu przedsiębiorcy internetowego, czyli podniesienie pozycji sklepu w wyszukiwarce oraz zwiększenie sprzedaży, czyli po prostu sukces.

Chcąc skorzystać z usług takiej agencji należy się liczyć z kosztami i tu pojawia się pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? I tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż ilość firm oferujących swoje usługi jest bardzo dużo, a ceny również znacznie mogą się od siebie różnić.

Od czego zależy cena pozycjonowania sklepu internetowego?

Wiedząc już, iż nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, warto przeanalizować czynniki, które mają na nią wpływ, gdyż najczęściej agencje SEO dostosowują cenę do potrzeb i wymagań swojego klienta. Kluczowymi elementami są :

  • Konkurencyjność branży – im większa konkurencja w danej kategorii, tym trudniej jest się wybić i stać się zauważalnym, a co za tym idzie, wzrost ceny. Tempo rozwoju konkurencji również ma znaczenie.
  • Słowa kluczowe – ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych oraz ich ilość. Dla sklepu internetowego istotne jest, aby słowa kluczowe zawierały produkt lub usługę, czyli to co będzie wpisywane w wyszukiwarkę, przez potencjalnego klienta. Większa ilość słów kluczowych daje większe możliwości zaistnienia na rynku, jednak wiąże się też z większymi kosztami. Oczywiście ilość słów kluczowych zależy od zakresu działania naszej firmy, im więcej produktów oferuje sklep, tym większa liczba słów kluczowych będzie potrzebna, w celu uzyskania oczekiwanych efektów.
  • Unikalność oraz jakość tekstów – teksty na stronie (w tym przypadku opisy produktów) powinny być dopasowywane indywidualnie, a nie kopiowane z innych portali lub ze strony producenta. Aby zapewnić stronie teksty dobrej jakości, musimy doliczyć koszty za usługi copywriterów. Tu ceny są również są różne, w zależności od ilości znaków oraz doświadczenia autora, a zaczynają się już od 8 zł, jednak ceny za teksty wysokiej jakości mogą się zaczynać nawet od 50 zł.

 Jakie stawiki na rynku oferują agencje dla sklepów internetowych?

Ceny pozycjonowania sklepów internetowych zaczynają się od około 500 zł do nawet 20 000 złotych miesięcznie. Cena wzrasta ze wzrostem zakrese działania sklepu, czy jest to biznes lokalny, krajowy, czy też jest skierowany na sprzedaż zagraniczną. Te ostatnie z pewnością oznaczają najwyższe koszty.

To ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego zależy przede wszystkim od zakresu działania danej agencji, przy dobrej jakości usług należy liczyć się, między innymi, z opłatami za :

  • Specjalistę SEO
  • Konsultanta
  • Prowadzenie bloga
  • Dodatkowe usługi z zakresu copywriterów
  • Analiza strony internetowej sklepu oraz zalecenia
  • Analiza i dobór odpowiednich fraz kluczowych
  • Analiza działań konkurencji

Każda agencja może oferować inne usługi, dlatego przed wyborem należy dokładnie przeanalizować oferty dostępne na rynku oraz dopasować cenę do usług oraz jakości.

Według statystyk, większość przedsiębiorców internetowych za pozycjonowanie swojej strony płaci około 1 000 – 4 000 zł. Jeżeli jednak mowa o większych firmach, które chcą stać się konkurentami na rynku krajowym, to stawki zaczynają się od 4 000 zł miesięcznie, a mogą sięgać nawet 15 000 zł lub więcej.

Na zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?

Planując zakup abonamentu w danej firmie należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i legalność działań. Usługi w zakresie cenowym rzędu 500 zł miesięcznie (lub niższe!) powinny wzbudzić pewne wątpliwości. Najczęściej taka cena wiąże się z pozycjonowaniem naszej strony automatycznie przez program, który umieszcza odnośniki do strony na forach internetowych. Od kilku lat jest to traktowane jako manipulowanie wynikami oraz nakładane są kary na witryny stosujące taką metodę.

Warto również wziąć pod uwagę doświadczenie oraz skuteczność danej firmy np. poprzez sprawdzenie opinii wcześniejszych klientów.

Istoty jest również czas, w jakim dana firma jest w stanie podnieść pozycję sklepu, gdyż ten proces może trwać od kilku miesięcy do nawet dwóch lat. Jednak warto pamiętać, iż podniesienie pozycji jakiejkolwiek strony internetowej wymaga czasu i tu należy uzbroić się w cierpliwość.

Weźmy wszystko pod uwagę…

W celu zwiększenia sprzedaży naszego sklepu internetowego istotne jest pozycjonowanie jego strony internetowej, gdyż pozwala zaistnieć na rynku, nawet o dużej konkurencyjności. Jest to równoznaczne z zwiększeniem sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych klientów, ale również z kosztami abonamentu w agencjach SEO.

Warto zaznaczyć, iż współpraca ze specjalistą SEO pozwala na znaczne podniesienie ruchu na stronie naszego sklepu internetowego, co w obecnych czasach nie jest prostym zadaniem, gdyż rynek internetowy jest przesycony, pełen usług oraz dóbr.

Z tego względu należy zastanowić się, czy oszczędzanie na tego typu usługach się opłaca. Wraz ze wzrostem pozycji w wyszukiwarce, cena abonamentu nie wzrasta, a agencja wciąż pracuje nad jej podwyższeniem.

Agencje zatrudnione przez konkurencję również nieustannie pracują nad pozycją swoich klientów, dlatego tak istotna jest nieustanna współpraca ze specjalistami ich kreatywność oraz działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *